Polecane posty

54. Czerwcowe kolory

I zanim się obejrzeliśmy, zanim zdążyliśmy się dwa razy obrócić, zrobił się czerwiec. Dzień za dniem goni niemiłosiernie, mój czas jeszcze jakby się skurczył, trochę z racji przyjazdu naszego przyjaciela, którego gościmy u siebie w domu, a trochę z powodu zbliżającej się rodzinnej uroczystości, na którą próbuję od jakiegoś czasu się przygotować i skompletować sobie uroczystą kreację, bez większego zresztą rezultatu, jak to kobieta :) I wcale nie wynika to z jakichś garderobianych braków, raczej z ich nadmiaru i mojego niezdecydowania, w co się w końcu ubrać :) No wiecie... osiołkowi w żłoby dano... 😀

W ogrodzie tymczasem kwitną coraz to nowe roślinki i tak przypuszczałam, że przyjdzie moment, kiedy zdjęć będzie za dużo na to, żeby je wszystkie tu wrzucać, a ja mam problem z odrzuceniem jakichkolwiek, dlatego chyba muszę pisać częściej, żeby była okazja do uwieczniania tego, co tam się aktualnie dzieje i co w trawie piszczy.

No więc dobra, lecimy po kolei...

Kwitnie przecudnie ognik szkarłatny. Mój mąż nie lubi tych krzewów, bo twierdzi, że zawsze ma pokłute ręce, jak coś tam obok nich musi robić, a akurat tak się składa, że żeby dostać się do naszej anteny satelitarnej (a czasem trzeba), trzeba mieć bliskie spotkanie z tym krzewem :) No więc, nie lubi ich z zasady, ale teraz jest właśnie ten czas, kiedy patrzy na nie bardziej przychylnym okiem, bo pokazują w całej swojej krasie, jakie są urocze. Gałęzie są obsypane białym kwieciem i aż uginają się pod ich ciężarem.




A jak już jesteśmy przy białym kwieciu, to pod ognikiem rośnie sobie biała azalia japońska, która też właśnie teraz ma swoje 5 minut :)


Z drugiej strony ognika, ale na tej samej rabacie, zakwitł właśnie spory krzaczek liliowców :)


Między zielonymi świerkami, różowym kwieciem zachwyca też kolkwicja. Jest niesamowicie widowiskowa i dekoracyjna. Zdarzyło się już kilka razy, że przechodzący za płotem ludzie pytali mnie, co to tak pięknie kwitnie na różowo :)




Im więcej jest słonecznych dni, tym mocniej wybarwia się klonik palmowy o trójbarwnych listkach. Coraz więcej na nich różu i bieli.




A już za chwileczkę, już za momencik zakwitnie jaśmin Stefana. To cudne pnącze oplata moją ogrodową huśtawkę i z roku na rok jest coraz bardziej gęste, coraz piękniejsze i coraz bardziej obsypane kwiatami. Pokażę go ponownie, jak już rozwiną się kwiaty, jest wtedy cudowne :)


Z rabatki uśmiecha się do nas czosnek, a spomiędzy liści wychyla się pierwszy kwiat clematisa :)



Na tarasie ustawiłam kolejną donicę, tym razem z posianą nasturcją, chyba pnącą, ale tak na 100 procent to nie pamiętam :)



Grzechem byłoby nie pokazać kwiatów fuksji. Fuksjowa donica wisi u mnie nad tarasowym stołem, a ja uwielbiam patrzeć na jej cudne kwiaty, tańczące na wietrze niczym baletnice w ozdobnych sukienkach. 





I chyba skorzystam z okazji i poproszę, może ktoś rozpozna i odgadnie, co też za pnącze rośnie mi przy wjeździe do domu? Wsadziłam to dawno, dawno temu, jako maleńką sadzoneczkę i oczywiście... skleroza. Pięknie urosło, ma wielkie, cudowne liście i nigdy nie kwitło (to taka podpowiedź)...




Zaczyna się też szaleństwo mojej letniej królowej rabatek. Szałwia muszkatołowa zaczyna swoje kwitnienie i już nie mogę się doczekać tego końcowego, spektakularnego widoku. Na razie to tylko przedsmak tego co potrafi pokazać :)




I na koniec coś, co tygryski lubią najbardziej :) Barwna tęcza potrafi sprawić, że trudno jest oderwać wzrok od wiosennego nieba. 


Też lubicie? 🌈 


Komentarze

  1. A to nie jest jakaś winorośl?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, to jest chyba jakaś winorośl, ale nie wiem jaka :)

      Usuń
  2. Na kwiatach się za bardzo nie znam, więc nie pomogę, ale co by to nie było to wygląda bardzo ładnie, mimo że nie kwitnie :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Kochana dziękuję za spacer. Zawsze jest mi miło pospacerować po Waszych kolorowych rabatkach. Krzewy tak obficie kwitną, że wyglądają obłędnie. Zwłaszcza ogniki, w tym roku dają popis,kolkwicje,tawuly,cos pięknego. Masz śliczne liliowce, śliczne fuksje, a pnącze wygląda mi mimo, że nie kwitnie na jakąś winorośl pachnącą. Ale nie jestem pewna. Liście ma bardzo dekoracyjne. Poszukam kochana, bo aż sama jestem ciekawa, troszkę PR, ypomona kształtem kokorniaku ale nim nie jest... Nosz zagadka 🤔🤔🤔😉 ppzdrawiam i czekam na szał szałwi i reszty ogrodowych cudaśków. Ppzdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie, te liście są podobne do kokornaku, ale to z pewnością nie to, bo kokornaku nigdy nie kupowałam. Zastanawia mnie tylko, że to ani nie kwitnie, ani nic, tylko rokrocznie te ładne liście ma :) Buziaki :)

      Usuń
  4. Wszystkie kwiatki piękne, ale kolory fuksji zachwycają :) A co to za pnącze nie wiem, ale fajnie wygląda.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie też fuksja zachwyca, te jej kwiaty są niesamowite :)

      Usuń
  5. O ile się nie mylę to pnącze to winorośl amurska, jeśli jesienią wybarwia się na czerwono. Ma wspaniałe, efektowne liście. Nieźle sypnęło kwieciem w Twoim ogrodzie, cudne widoki i prawdziwy busz! Ogromnie mi się podoba klonik palmowy - taki kolorowy cudaczek i wygląda już trochę jesiennie. Czekam na zdjęcie szałwii muszkatołowej w pełnej krasie. Z przyjemnością pospacerowałam po Twoim ogrodzie, takie widoki to miód na moje serducho. Uściski Iwonko:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie Ewo, mi też Google podpowiadało, że to winorośl amurska, tylko, że te jego liście jesienią się nie przebarwiają i to jest dla mnie mylące :) One pozostają zielone do końca, dopóki nie spadną :) Szałwia już zaczyna zachwycać, więc zdjęcia niebawem. Pozdrawiam Cię cieplutko :)

      Usuń
  6. Przepięknie to wszystko wygląda. Jestem pod ogromnym wrażeniem! Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję pięknie za te miłe słowa :) Pozdrawiam również :)

      Usuń
  7. Prześliczne masz rośliny. Tyle kwiecia w jednym miejscu. Z niecierpliwością czekam na szałwię w pełni kwitnienia. Pozdrawiam serdecznie 🌹🌹

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję. Szałwię pokażę już niebawem, wygląda coraz piękniej :) Pozdrawiam Cię również <3

      Usuń
  8. Ależ u Ciebie bogactwo kwiatów i kolorów! Wszystko pięknie kwitnie i daje tyle radości. Spacer po Twoim ogrodzie to prawdziwa przyjemność :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ślicznie dziękuję :) Czerwiec też, tak jak maj, jest bardzo kolorowym miesiącem :)

      Usuń
  9. Bardzo kolorowo u Ciebie. Piękna fotorelacja. Cudownie oddajesz klimat kwiatów. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję, cieszę się, że Ci się podoba :)

      Usuń
  10. jak kwitnąco i pachnąco:) cudnie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda, że tego zapachu nie można przesłać. Dostałabyś cały worek w prezencie :)

      Usuń
  11. Dzień dobry!
    Piękne kwiaty, piękny ogród! Z pewnością włożyła Pani sporo pracy aby efekt był aż tak oszałamiający!
    Pozdrawiam cieplutko i zapraszam na nowy post!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, trochę pracy było, ale to taka przyjemna praca i przynosi sporo satysfakcji :) Dziękuję za wizytę i zapraszam ponownie :)

      Usuń
  12. mój wczorajszy komentarz uciekł w siną dal:(

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie wiem jakie to pnącze, niestety. Zachwycające rośliny, zwłaszcza kolkwicja, fuksja czy klinik palmowy. Pozdrawiam Cię serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest to pewnie jakaś winorośl, ale ani nie kwitnie, ani nie owocuje, dlatego mnie intryguje :)

      Usuń
  14. Pierwsza część się opublikowała, więc piszę dalej. Nie dziwię się Twojemu mężowi, że nie lubi ognika przez kolce, ja miałam podobnie z różami, bo bałam się kłucia, ale w końcu uroda róż zwyciężyła.
    Tęcza zawsze wywołuje dobry nastrój.:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mój mąż jest z natury spokojnym i ugodowym człowiekiem, ale w tym jednym przypadku mu się nie dziwiłam, bo po próbie dostania się do anteny satelitarnej, rzeczywiście wrócił pokłuty dosyć solidnie :) Dziękuję Celu za odwiedziny i zapraszam ponownie :)

      Usuń
  15. W ogrodzie kolorowo że aż miło popatrzeć. Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
  16. Rośliny wszelakie oszalały i jest pięknie! Tęczę zawsze miło poobserwować :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję. Tylko deszczu im potrzeba i wtedy szaleją :)

      Usuń
  17. Piękne kwiaty, ogród robi wrażenie :)
    Zapraszam na nowy post.

    OdpowiedzUsuń
  18. Your garden is very beautiful, my mother used to also like to grow flowers and various other types of plants. But I am not as talented as my mother. I am always amazed by people who have a hobby of gardening

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. You certainly have other fascinating hobbies, it would be boring for everyone to do the same :) Thank you for visiting the blog.

      Usuń

Prześlij komentarz

Napisz do mnie

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Copyright © Pani Ogrodowa