Polecane posty

88. UFO, chmurki i inne bzdurki

Kto mnie już trochę poznał, ten wie, że oprócz roślin i kwiatów uwielbiam fotografować chmury, niebo i wszystkie inne zjawiska pogodowe i atmosferyczne :) I dzisiaj mam zamiar Was uraczyć właśnie takimi wizualnymi wrażeniami :)

Odkąd pamiętam, zawsze lubiłam patrzeć w niebo... Zadzierałam głowę do góry, stąd też pewnie moje dzisiejsze kłopoty z kręgosłupem szyjnym :) No nie, żartuję oczywiście... Lubiłam to i lubię nadal, ten zachwyt nad tym, co nad naszymi głowami, pozostał mi do dziś :) 

Mam też swego rodzaju bzika i szajbę na punkcie ISS. To skrót od International Space Station, czyli Międzynarodowa Stacja Kosmiczna. Nieustannie śledzę jej trasę na zainstalowanej na telefonie aplikacji i obserwuję ją kiedy przelatuje nad moim domem, bez względu na porę roku. Fascynuje mnie kosmos, wszechświat i wszystko, co jest związane z tym tematem. 

Udało mi się nawet kiedyś zaimponować swoją wiedzą w tej kwestii, kiedy to siedzieliśmy w kilka osób na otwartej przestrzeni i ktoś głośno powiedział, że leci nad nami samolot. Wyprostowałam tę wypowiedź, informując, że to leci ISS. Podałam też wysokość lotu oraz czas, w którym pojawi się w tym samym miejscu ponownie :) 

Chmurki bywają piękne, temu chyba nie zaprzeczy nikt. Warto czasem zadrzeć głowę do góry, żeby zachwycić się na przykład czymś takim :)







Prawda, że niesamowite?

Albo takie różowości przeplatane błękitem...




Lub kiedy niebo wygląda jakby płonęło.



I kiedy jeszcze na tym płonącym niebie, dodatkowo kłębią się ciężkie, granatowe chmury...



Lub kiedy chmury układają się w takie przedziwne kształty...


Albo kiedy słońce, ostatnimi swoimi promieniami, próbuje przebić się przez zasłonę z chmur :)


Zdarzyło się też, że z przerażeniem patrzyłam na nadciągające na nas kłębowisko czegoś, co trudno było nazwać chmurami, bo bardziej przypominało jakieś przerażające nagromadzenie i nawarstwienie jakiegoś dziwnego pogodowego zjawiska...




A nawiązując do mojego umiłowania kosmosu i i wszystkich związanych z nim osobliwości, nie będzie chyba nadzwyczajnym zjawiskiem fakt ukazania mi się na niebie takiej "dziury", która wyglądała trochę jak wiszący nad polem latający spodek :)



A czy tęcza, Waszym zdaniem, nie jest zdarzeniem wyjątkowym i fenomenalnym?

Przez tyle lat, kiedy mieszkałam w wielkim mieście, udawało mi się ją dojrzeć tylko fragmentarycznie, albo gdzieś na kawałku ledwie widocznego nieba, albo znowu pomiędzy blokami, które z reguły zasłaniały to cudowne zjawisko.

Dopiero tu, na otwartej przestrzeni, mogłam zobaczyć, jak widowiskowy potrafi to być fenomen. W pierwszych latach fotografowałam namiętnie każdą tęczę, która tylko pojawiła się na "moim" niebie, potem już opatrzyłam się trochę z nimi, choć nigdy nie przestały mnie zachwycać.







A teraz kilka fotek, takich bardziej na czasie. Na równi z tęczą zachwycam się zjawiskiem szadzi. Ten osad lodu pojawia się na powierzchni listków i gałązek w postaci malutkich igiełek, przy panującym mrozie i jednocześnie wilgotnym powietrzu. Nie zdarza się zbyt często i wygląda zjawiskowo, nie da się ukryć.









Tak samo jak sople... Znalazłam tylko jedno takie zdjęcie :)


Ale zimową porą najbardziej lubię takie warunki pogodowe :) Piękne, błękitne niebo. Bielusieńki, czysty śnieg i...  spacer :) To jest to, co zimowe tygryski lubią najbardziej :)


I jeszcze taka pogodowa ciekawostka. 

Zdarzyło się onegdaj, bardzo już dawno temu, że wiosną po obfitych opadach śniegu przyszło raptowne ocieplenie. I co wtedy nastąpiło? Oczywiście, nadeszły roztopy. Na naszej drodze dojazdowej, która asfaltowa jeszcze wtedy nie była, zrobiło się tak miękko i grząsko, że strach było jeździć. Ja sama wracając jeszcze wtedy z pracy, przejeżdżałam ten odcinek z duszą na ramieniu, żeby nie ugrzęznąć i nie utknąć w błocie. Jako tako było do czasu, dopóki na drogę nie wpakowała się wielka śmieciara. Oczywiście utknęła, ale to było do przewidzenia. Nie chcę Was zanudzać długą opowieścią, co się wtedy działo i ile tych samochodów próbowało śmieciarkę z tego grząskiego terenu wyciągnąć, napomknę tylko, że oprócz niej utknęła tam jeszcze kolejna śmieciara oraz wóz strażacki :) Ale ja nie o tym... Chciałam tylko Wam pokazać, co te wielkie samochody po tej walce pozostawiły na naszej drodze dojazdowej. Nie dało rady już w ogóle się nią poruszać. Dopóki nie zrobiono nam utwardzonej drogi i to na naszą interwencję u samego burmistrza w gminie, do domu dojeżdżaliśmy przez podwórko sąsiadki :) 

Zobaczcie jakie powstały koleiny...



A na koniec tego postu - filmowa niespodzianka :)

Pisałam tu o kosmosie, nawet o UFO pisałam :) Nie wierzycie w UFO? No to zobaczcie sami. Ten filmik nakręciłam, chwytając na szybko za telefon któregoś sobotniego ranka, już jakiś czas temu. Dawno temu. To był listopad, godzina 7 rano, a więc o tej porze roku za oknem jest szaro i buro. Wyrwał mnie ze snu raptowny hałas za oknem i bijące w moje sypialniane okno oślepiające światło, a nawet dwa źródła światła. Było to tak niespodziewane, a światło tak oślepiające, że nie wiedziałam co się dzieje. Wstałam z łóżka i szybko to nagrałam. Pomyślałam od razu, że nie ma innego wytłumaczenia, że to jakiś statek kosmiczny zawisł nad drogą, zaraz za ogrodowym płotem, na wprost okna od sypialni. No nic, pomyślałam sobie: -Trudno, przylecieli po mnie, trzeba się zbierać... :) 

Zresztą zobaczcie sami...


No cóż... spróbujcie sami zgadnąć, dlaczego jednak nie poleciałam w kosmiczne przestworza?

Tymczasem, kochani... 

Ściskam mocno z osobna każdego "zaglądacza", każdego "czytacza" i każdego "komentacza" :)




Komentarze

  1. Sama jestem zachwycona niebem. Nigdy nie jest takie samo. Z moich okien nie mam takich widoków jak u Ciebie. Ciekawa jestem co to mogło być na tym filmie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, napiszę Ci co to było. Na polu naprzeciw naszego domu, właściciel posadził buraki. I w ten listopadowy poranek o 7.00 rano przyjechała maszyna do zbioru buraków. Wielka maszyna, z oślepiającym oświetleniem stanęła naprzeciw mojego okna od sypialni i jak ją uruchomiono, to myślałam, że zemdleję. Sama widziałaś, światło prosto w moje okno, hałas silnika, naprawdę można było się przestraszyć 😀

      Usuń
    2. Niezwykła historia. Strachu nie zazdroszczę. Na szczęście wszystko dobrze się skończyło.

      Usuń
    3. To prawda, przez moment najadłam się strachu 😁

      Usuń
  2. To faktycznie towarzystwo musiało być zdziwione:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Też lubię patrzeć w niebo i je fotografować. Ciekawe zdjęcia. Ważne by mieć różne zainteresowania, umieć dostrzegać to, co ładne oraz niezwykłe i cieszyć się z drobnostek, w końcu "w życiu piękne są tylko chwile...". ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się, takie dostrzeganie drobnego nawet piękna, przynosi tyle radości i szczęścia. Cieszę się, że podobają Ci się moje zdjęcia 🥰

      Usuń
  4. Mamy wspólne pasje:)
    Niebo,chmury,tęcza i oczywiście zimowe pejzaże tworzone śniegiem i mrozem. Zawsze z aparatem pod ręką i to co fascynuje utrwalamy na fotkach. Natura tworzy niepowtarzalne obrazy.
    Kosmos to pasja męża.
    Ale oboje uwielbiamy oglądać niebo nocą kiedy jesteśmy w górach. Coś cudownego!
    A droga po roztopach
    łał!!! przypomina mi drogę na placu budowy🫣totalnie zrujnowana. Ale na szczęście to już było.
    Pozdrawiam❤

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ależ się cieszę 😍 No widzisz, jak te nasze pasje się zazębiają? 😀 Natura jest jedyna i zupełnie wyjątkowa i to cudowne, że dostarcza nam takie wizualne cuda... Pozdrawiam Cię również ❤️

      Usuń
  5. Bardzo lubię takie widoki, ale trudno mi je uchwycić aparatem, bo przesłaniają je domy, drzewa. Szron tworzy dzieła sztuki, a Twoje fotki chmurek i pozostałych cudności są przecudne. Uściski posyłam!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję pięknie, kochana... Bardzo się cieszę, że Ci się podobają moje fotki. Ja akurat koło domu mam sporo możliwości na prowadzenie takich obserwacji 🙂 Ściskam Cię również ❤️

      Usuń
  6. Taaaa... taką drogę i my mięliśmy jeszcze kilka lat temu. Masakra i samochód ciągle w naprawach, bo zaraz za nimi doły szły. Piękne zdjęcia. Nie lubię zimy, ale te fotki z oszronionymi elementami są cudne :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo, Agatko. Na szczęście ta nasza droga była potem utwardzona, a od roku jest już asfaltowa i nasze kłopoty skończyły się definitywnie 🙂 Pozdrawiam Cię.

      Usuń
  7. Ujęcia nieba bardzo mnie urzekły, mój chłopak tak samo jak Ty ma do tego oko, ja nieco mniej :) Co do ufo i kosmosu - może wstyd się przyznać, ale ja wierzę w inne cywilizacje. A jakby mi się przytrafiła taka sytuacja z tym hałasem i światłami to bym się chyba wystraszyła, bo nie wiadomo, co to i kto to :) Jak zawsze ciekawy wpis, nie wiedziałam o takiej aplikacji ISS!
    Pozdrawiam cieplutko ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Kasiu. Ja też oczywiście wierzę w to, że nie jesteśmy sami we Wszechświecie 🙂 Bo niby dlaczego mielibyśmy być, skoro jesteśmy tylko ziarnkami piasku rzuconymi w przestworza. Jeśli jesteś zainteresowana, Ty lub Twój chłopak - aplikacja nazywa się ISS Live Now i jest naprawdę świetna. Nie dość, że można śledzić dzięki niej Międzynarodową Stację Kosmiczną lacznie z otrzymywaniem powiadomień, to jeszcze można na żywo obserwować Ziemię z kosmosu 😍 Cudowna sprawa 🤩 Uściski Kasiu ❤️

      Usuń
    2. Z chęcią tą aplikację zainstaluje i wypróbuje 😍

      Usuń
  8. Taki wał z chmury też mnie przeraża. Twój złoty spodek fantastyczny. Ja też lubię oglądać i fotografować niebo i chmury. Nocą drony ściągają uwagę, bo cóż to za światełko porusza się na niebie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, widok nieba bywa fascynujący, ja też bardzo lubię ja i oglądać i fotografować 🙂 Dziękuję za Twoją wizytę i cieplutko pozdrawiam 😍

      Usuń
  9. Ta chmura, która wywołała niepokojące wrażenie była chmura szelfowa, trochępod superlomorke sie budującą. Ale superkomorka robi piorunujące wrażenie 😀. Moim marzeniem jest uchwycić taką właśnie, ale zazwyczaj nie rozbudowują się do tego stopnia. Trzeba mieć szczęście 😎.
    Chmury płonące zawsze robią wrażenie i niezmiennie wprawiają mnie w zachwyt.
    W UFO oczywiście wierzę i mam nadzieję, że kiedyś w końcu przestanie być to tylko w sferze domysłów. Zawsze się śmieje, że ostatnia rzeczą w życiu, którą chciałbym wiedzieć i zobaczyć to kosmita😅😅

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agnieszko, zaimponowałaś mi swoją "chmurową" wiedzą 🙂 Mnie ta, jak ja nazywasz, szelfowa chmura, bardzo wystraszyła, na szczęście widziałam tam u nas takie zjawisko tylko ten jeden jedyny raz. I więcej nie chcę 😀 A ja kosmitę chciałabym spotkać 😀

      Usuń
  10. Jakie piękne widoki. Również uwielbiam patrzeć w niebo i zachwycać się chmurami i też od dziecka tak miałam, więc chyba mamy ze sobą coś wspólnego. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli też Cię to zachwyca, to z pewnością mamy wiele wspólnego 🙂 Miło mi, że do mnie zajrzałaś i zostawiłaś komentarz, pozdrawiam Cię cieplutko i zapraszam ponownie 🥰

      Usuń
  11. Też bardzo lubię patrzeć w niebo, obserwować i fotografować chmury. Udało Ci się sfotografować ciekawe efekty na niebie. Szadź i szron też mnie zachwycają w naturze i na Twoich zdjęciach :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Lusi. Zawsze szybko biegnę po aparat (po telefon) jak tylko widzę takie zjawiska. Od dawna mnie fascynują 🙂 Uściski gorące Ci przesyłam...

      Usuń
  12. Rzadko spoglądam w niebo, najbardziej zachwyca mnie tęcza. Piękne ujęcia oszronionych roślin. Nie mam pojęcia co jest na filmiku. Serdeczności Iwonko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tęcza rzeczywiście jest cudownym zjawiskiem... Nigdy nie mogę się na nią dość napatrzeć... A co do filmiku? Jeśli chcesz poznać przyczynę tego co tam się wydarzyło, zachęcam do przeczytania mojej odpowiedzi do pierwszego komentarza Marcepanowego Kącika, tam wszystko opisałam. Pozdrawiam Cię kochana cieplutko 😘

      Usuń
  13. Witam Cię serdecznie 🖐👦

    Ja osobiście nie wierzę w UFO, choć doskonale rozumiem, dlaczego ludzie wierzą w to, opierając się na wiedzy z dziedziny psychologii. Jeśli chodzi o widoki, to są wspaniałe. Sam lubię spoglądać na niebo, szczególnie wieczorem i oglądać księżyc lub gwiazdy na niebie.

    Pozdrawiam Cię serdecznie i życzę Tobie miłego oraz wspaniałego dnia 🖐👦💕
    Patryk

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja mam nadzieję, że coś tam jednak w górze żyje oprócz nas, ale myślę też sobie, że są to pozytywne istoty. Ja, jak widzisz, też uwielbiam obserwować niebo, bywa ono w cudownych barwach. Dziękuję za Twoje odwiedziny i również pozdrawiam Cię bardzo serdecznie 😍🥰❤️

      Usuń
  14. Cudowne zdjęcia nieba... I te zjawiska... Aż dostałam gęsiej skórki.sama kiedyś coś takiego przeżyłam.. Nadnaturalne. Dla mnie prawdziwe... Nie jesteśmy sami w tym świecie... A i drogi świetnie znam te obrazki, te koleiny... U nas niestety rok rocznie takie drogi i nikt z tym nic niestety nie robi do dziś... Smutne ale niestety prawdziwe... I długi temat. Pozdrowionka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też uważam, że nie jesteśmy sami we wszechświecie. A u mnie z tą drogą to trochę "pomógł" zawał mojego męża, bo powiedzieliśmy burmistrzowi, że jakby np. musiała dojechać karetka, to po takich koleinach nie ma szans... I to trochę pomogło 😁 Buziaki Agatko 😘😘😘

      Usuń
  15. Nie mam drygu do robienia pięknych artystycznych zdjęć krajobrazów, ale bardzo lubię je oglądać i często na tapecie mojego pulpitu są właśnie różne zachwycające krajobrazy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Za to masz kochana inne zdolności 😍 Dziękuję Ci za odwiedzinki i za komentarz 🙂

      Usuń
  16. mnie najbardziej jarają zdjęcia w trakcie zachodu słońca. Jak chmury łączą się z tym czerwowanym blaskiem resztek blasku słonecznego:) to magia czysta i przejrzysta natury:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, takie widoki bywają zjawiskowe 🤩 I pięknie to nazwałaś czystą magią... Przytulaski przesyłam 😘

      Usuń
    2. trzeba doceniać takie chwile;)

      Usuń
    3. Trzeba doceniać każdą... Każda jest inna i się nie powtórzy 🙂

      Usuń
  17. Też lubię i obserwować, i fotografować niebo i chmury. Czasem leżę sobie na balkonie i po prostu gapię się w niebo :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też bardzo to lubię. Niebo bywa fascynujące, a chmury potrafią się układać w nieprzewidywalne kształty...

      Usuń
  18. Mnie również chmury fascynują

    OdpowiedzUsuń
  19. Zdjęcia nieba wyglądają obłędnie, aż trudno wyrazić to słowami <3 Naprawdę niesamowite :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję. Ogromnie się cieszę, że Ci się podobają 🥰

      Usuń
  20. Witaj :) Niebo faktycznie potrafi wyglądać obłednie. Też lubię na nie patrzeć i fotografować jak mam okazję. Ostatnio najaladniejsze widziałam we wrześniu jak zorza dala popis, a my mielsimy to szczęście i mogliśmy podziwiać ten spektakl :) zdjecia można zobaczyć w trzecim wpisie "12 miejscy roku 22"
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zorza na żywo musi być cudna 😍 Nie miałam okazji nigdy widzieć... Ale, tak jak piszesz, niebo bywa równie fascynujące. Pozdrawiam Cię również 🥰

      Usuń
  21. Kocham gdy zimą jest śnieg, błękitne niebo, mróz i słońce. Te drobinki odbijające się w promieniach słońca - cudo ❤️ Uwielbiam też patrzeć w niebo, na chmury ❤️

    Piękne fotografie ❤️

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czyli masz podobnie jak ja :) Chmury na niebie bywają fascynujące...

      Usuń
  22. To niebo Ci wyszło fantastyczne Kochana :) Ja też uwielbiam fotografować niebo, zachody słońca nad moimi ukochanymi górami i inne pejzaże. Budynki nie za bardzo mi wychodzą (trochę lepiej z daleka), więc rzadko im robię zdjęcia. Jeszcze nie mam wprawy :) Może z czasem się nauczę. Twoje fotki są super. Chętnie dodam twojego bloga do listy ulubionych. Pozdrawiam serdecznie.

    Kasinyswiat

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję, Kasiu :) Od małego, że tak powiem, zadzierałam głowę i lubiłam patrzeć w niebo i obserwować chmury. Teraz mogę to też uwiecznić :) Cieszę się ogromnie, że Ci się podobają. Dziękuję za dodanie mojego bloga do obserwowanych, bardzo mi miło, że Ci się u mnie podoba. Pozdrawiam Cię cieplutko i zapraszam ponownie...

      Usuń

Prześlij komentarz

Napisz do mnie

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Copyright © Pani Ogrodowa