Polecane posty

104. Wreszcie majowo

Nareszcie nadszedł ten najbardziej ukochany przez prawie wszystkich miesiąc i choć przywitał nas w miarę ciepłą majówką, to generalnie jest na razie raczej chłodny i nieprzyjazny, z zimnym wiatrem i leniwym słońcem :) 

Rośliny radzą sobie jakoś, ale już zauważyłam porównując fotki z ubiegłych lat, że ich wegetacja jest zdecydowanie opóźniona, nie ma dwóch zdań... 

Dzisiaj witam się z Wami moją nową, tarasową lokatorką, która skradła moje serce w momencie, kiedy tylko ją ujrzałam. Jest jeszcze bezimienna, bo właśnie próbuję wymyślić jej jakieś imię. Z nadaniem imienia mojej tarasowej Jadźce, którą mieliście okazję już poznać, jakoś nie miałam problemu, skojarzenie z imieniem przyszło do mnie samo, natomiast tu w przypadku tej żabki mam jakieś mózgowe zaćmienie i kompletny brak pomysłu. 

No nic, na razie jest po prostu Zieloną Żabką :)





Przeglądając fotki do dzisiejszego postu zwróciłam uwagę na to, że zdecydowana większość z nich, to znowu tulipany :) No trudno, ale chyba nic nie poradzę na to, że to królowe majowych rabat. Poza tym, jest ich tyle odmian i kolorów, że nie sposób uwieczniać tylko części z nich... Przynajmniej ja nie potrafię. Więc biegam z tym telefonem pomiędzy rabatami i fotografuję. 

I miejmy to już za sobą, chyba pokażę je Wam w pierwszej kolejności, przynajmniej większą część :)

Ten pierwszy jest wyjątkowy. Nie dość, że liliokształtny, tzn. z ostro zakończonymi płatkami jak u lilii, to jeszcze na dodatek jest dwubarwny, więc trudno nie pochylić się nad nim z aparatem :)



I reszta...





Te z kolei są piękne, ale ciężko uchwycić ich właściwy kolor. W zależności od światła, czasem wychodzą jakby były czerwone, a tak naprawdę są w ogniście pomarańczowym odcieniu... pięknym zresztą :)



To teraz trochę innych ogrodowych przyjemniaczków. 

Rozkwitły kwiaty mahonii...


Ogród dekoruje też ubiorek wiecznie zielony. Na drugiej fotce zaczyna kwitnąć w mojej kamiennej donicy. Będzie pięknie, jak rozwinie się całkiem :)



Majowe rabatki zdobią też niezapominajki. Zarówno te niebieskie, jak i różowe :)



Pięknie różowią się także kwiaty bergenii.


I bielą się jeszcze pachnące narcyzy... w tych starych odmianach :)


Wyjątkowo obficie zakwitł też żarnowiec... To jedna z trzech odmian, które mam w swoim ogrodzie. Jakoś tak najwcześniej uaktywnia się właśnie ten :)


Na jodłach koreańskich Silberlocke, pokazały się nowe szyszki. Choć wciąż jeszcze na jej gałązkach tkwią resztki starych :)



Kwitną także ostatnie z sasanek, czerwone. Szkoda, że te piękne rośliny tak szybko przekwitają :(


I druga część tulipanów :)







Przybyły także stokrotki afrykańskie. Przeznaczone są do tarasowych donic i przyozdobią taras, kiedy minie ryzyko nocnych przymrozków... czyli raczej po 15 maja.


Na chwilę przenieśmy się pod dach domu Pani Ogrodowej, bo przecież wiosna zagościła również na domowych parapetach. Kwiaty hoi, które pokazywałam w poprzednim poście kiedy jeszcze były w pąku, teraz pokazały się w całej swojej krasie. No i jak się nimi nie zachwycać?



Na mojej domowej półeczce przybyło też "biedronkowe" cudeńko w postaci skalnicy rozłogowej. W osłonce-głowie, za około 10 złociszy :) Grzechem byłoby nie wziąć takiej perełki o trójkolorowych listkach :)



A na koniec krótki spacer wzdłuż rzędu tawuł. Pokazywałam ich zdjęcia w poprzednim poście, ale nagrałam też wtedy filmik, więc dla zainteresowanych udostępniam.


Dziś już się z Wami żegnam, dziękuję wszystkim za odwiedzanie mojego bloga i za pozostawiane komentarze. Wasze pochwały są miodem lejącym się na moje serce 💓

Do następnego razu 😙



Komentarze

  1. Żabota jest przesłodka🫠No i te jej uśmiechnięte oczy. Świetna!
    Ogródek pięknieje w oczach, zapełnia się kwiatami.
    Tawuły wyglądają cudnie. Efekt łał jest właśnie wtedy kiedy rosną w szpalerze.
    Kwiat hoi jest nieziemski. Warto czekać żeby potem cieszyć oczy.
    Jest czym się cieszyć chociaż maj nie rozpieszcza pogodą.
    Wszystkiego dobrego! Pozdrawiam cieplutko🙂

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się, oczy żaboty są przepiękne. Zauroczyła mnie od razu :) Na tawuły czekam cały rok, ich kwitnienie jest wyjątkowo spektakularne i widowiskowe. Dziękuję za wszystkie miłe słowa i pozdrawiam Cię bardzo serdecznie :)

      Usuń
  2. jaka urocza żabka, nie mogę się napatrzeć na te piękne kwiaty, a na żywo jaki musi być efekt :O

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fakt, zdjęcia nie oddają tego, co widać realnie, choćbym nie wiem jak się starała... Dziękuję za miłe słowa :)

      Usuń
  3. O matko i córko, jakie te tawuły cudne! Aż mi się zamarzył taki szpalerek :). I hoja przepiękna! I kolekcja tulipanów! No rewelacja, same piękności :))). A żabka bardzo pocieszna, urocza strażniczka rabatek :))) - ja bym ją nazwała Matylda (lubię to imię od czasów filmu "Tylko mnie kochaj", dobrze mi się kojarzy).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadza się, kwitnące tawuły są przepiękne. Szczerze polecam :) Dziękuję Małgosiu, za podpowiedź imienia dla żabki, bardzo mi się podoba. I dziękuję za Twoją wizytę i komentarz... Buziaki przesyłam.

      Usuń
  4. Piękna żabka. Będzie wspaniałą ozdobą. Szpaler tawuł wygląda niesamowicie, a kolekcja tulipanów tak oryginalnych imponująca. Pozostałe roślinki urocze, bo jak nie kochać, kiedy tak się starają. Dla mnie każda roślinka to cud nad którym należy się pochylić. Zaczyna się cudowny spektakl i tylko trochę ciepełka. Tylko nie upału. Pozdrawiam!!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja miłość do żabki, Janeczko, była od pierwszego wejrzenia :) A roślinki się starają, to prawda... na przekór zimnu i kiepskiej pogodzie. I masz rację, że te roślinki to cuda natury. Też czekam na lepszą pogodę. Uściski i dziękuję za wizytę i komentarz :

      Usuń
  5. Masz piękny ogród...trochę pospacerowałam po nim. Masz tak dużo różnorodnych tulipanów. Może mi doradzisz, jak się pozbyć nornic. Cebulki tulipanów zjadają systematycznie, aż płakać się chce.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za Twoje odwiedziny i bardzo się cieszę, że podoba Ci się mój ogród. Mówiąc szczerze, nie mam pojęcia jak pozbyć się nornic. Nigdy ich nie miałam... To smutne, przykro mi :(

      Usuń
  6. Witaj Iwonko, ale u Ciebie różnorodność. Przepięknie. Nie wiedziałam, że tulipany mogą być tak różne. Te liliowate najbardziej mi się podobają. Potrafią zauroczyć. Żabka i doniczka również mi się podobają. Tak swojsko u Ciebie że chętnie człowiek odpoczywa.

    Pozdrawiam serdecznie

    Kasine bziki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że Ci się u mnie podoba i że odpoczywasz oglądając moje fotki, to bardzo miłe... Dziękuję za komentarz i wizytę na moim blogu i pozdrawiam Cię cieplutko :)

      Usuń
  7. Witam serdecznie ♡
    Bardzo się cieszę, że już mamy maj :) Mam nadzieję, że pogoda się naprawi ale powiedzieć nie mogę, było już kilka naprawdę ciepłych i pięknych dni :) Ale niestety w weekend majowy, kiedy to przyjaciółka zaprosiła nas na grila, padało i siedzieliśmy w domu a grill piekł się w piekarniku. Piękna ta żabka twoja, świetne oczy ma :) Dla mnie każda żaba to Monika- kiedyś była taka bajka Kulfon i Monika, szczerze byłam ogromną fanką tych postaci :) Cudowne zdjęcia Kochana, u Ciebie jak zawsze pięknie i inspirująco! Wszystkie roślinki cudowne, pełne pasji i miłości!
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też Klaudio, cieszę się tym majem, choć na razie daje nam w kość zimne powietrze, wiatr i słońce, które się zachowuje jakby nas się bało :) U mnie weekend majowy się udał, może poza jednym dniem, kiedy było chłodniej, ale generalnie było lepiej, niż wskazywały nam prognozy. Z tą żabą Moniką to masz rację, bajkę oczywiście kojarzę, choć już wtedy byłam dorosła, ale Kulfon i Monika to znane postaci. Dziękuję Ci za podpowiedź jej imienia. Dziękuję za wszystkie miłe słowa i gorące całusy posyłam <3

      Usuń
    2. U mnie dzisiaj nie ma 10 stopni... chłodno :( jeszcze zimny wiatr wieje. Nie pochowałam jeszcze zimowych ubrań, a tu wakacje niedługo. Oby lato wynagrodziło nam te wszystkie morzy jakie musimy znosić. Cieszę się, że twój weekend się udał :) Mój też, mimo pogody mogę powiedzieć, że był udany ^^ Kulfon i Monika byli super :) Teraz nie pamiętam o co chodziło w tej bajce, ale mam zdjęcie z Kulfonem i Moniką (to znaczy z ludźmi, którzy mieli na sobie ich kostiumy) i miło ich wspominam :) Ślę buziaki Kochana!

      Usuń
    3. Ja już też mam dość tej zimnicy, pamiętam, że nieraz w pierwszych dnach maja opalałam się już na tarasie, a teraz bez swetra nawet nie wychodzę na taras... tak zawiewa zimnym wiatrem. Pozostaje nam tylko mieć nadzieję, że to szybko się zmieni :) Uściski, kochana...

      Usuń
  8. Jestem pod wrażeniem tych pięknych kwiatów, a żabka jest przeurocza :D Niezapominajki kocham całym sercem <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też uwielbiam niezapominajki, są takie urocze i delikatne :)

      Usuń
  9. Iwonko, podziwiając u Ciebie ilość odmian tulipanów i ich piękno, czuję się jak w jakimś ogrodzie botanicznym. Maj mocno kojarzy mi się z ukochanymi niezapominajkami, więc cieszę się bardzo że one również goszczą w twoim ogrodzie i to zarówno niebieska, jak i różowa. Reszta roślin również mnie zachwyca, w tym kwitnąca w domu hoja. Urokowi białej stokrotki afrykańskiej się nie oparłam i nabyłam ją i teraz czeka w domku na cieplejsze dni. Serdeczności dla Ciebie i buziaki :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tulipany to dla mnie królowe maja, goszczą w nim tak właściwie od początku do jego końca. I są taką cudowną i barwną dekoracją ogrodowych rabat. A niezapominajki też bardzo lubię za ich delikatność i zwiewność, są jak ulotna mgiełka... I nie dziwię się, że nie oparłaś się urokowi stokrotki, są piękne i też jest tyle ich kolorów, że nie wiadomo jakie wybrać :) Uściski Lusi...

      Usuń
  10. Iwonko, masz rację, wiosna w tym roku znacznie jakąś ochlodzona, rośliny kwitną z opóźnieniem...moze to i dobrze? Dłużej nacieszymy oczy, ale co grosza, większość u mnie zmarznieta przez nocne przymrozki, których się nie spodziewałam i nie okryłam... Spacer wzdloz tawuł kwitnących na biało wspaniały, teraz jest ich 5 minut. Pieknie wyglądają w grupie, a kiedy kwitną bez dwóch zdań, zjawiskowo to wygląda. Tulipany równie piękny, każdy bez wyjątku. Dziękuję za spacer i do następnego, mam nadzieję, majowego spacerku. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No i niestety, nadal zapowiadają przymrozki w nocy, nie wiem kiedy to się skończy, ja tylko latam z tymi doniczkami w te i nazad :) Z ogrodowymi już nic nie robię, muszą sobie poradzić, albo nie... zawsze mówisz, że natura wie co robi, więc mam nadzieję, że tym razem też będzie wiedziała :) Buziaki...

      Usuń
  11. Pięknie u Ciebie kochana
    Kawka w takim towarzystwie kwiatowym- byłaby idealnym dopełnieniem całości, piszę się, jakby co😊🌷🍀☕
    Uwielbiam Osteospermum, kiedyś miałam balkon nimi cudnie udekorowany🌸
    Ten rok odpuszczę, bo zdrowie nie to.
    Żabka cudna, widzę je często w ogrodach, nie te żywe🐸😉
    Pozdrawiam majowo (choć u nas jeszcze niesłonecznie), to wciąż czekamy na lepsze cieplejsze dni🌞💛😃🌷

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo Ci dziękuję :) Gdybyś zawędrowała kiedyś na Dolny Śląsk w okolice Wrocławia, to z całego serca zapraszam na wspólną kawkę w moim ogrodzie :) Ja też czekam na cieplejsze dni, robotę jeszcze mam i w ogrodzie i na tarasie, a tu wciąż zimnica. Pozdrawiam Cię również nardzo serdecznie <3

      Usuń
  12. Wspaniały ogród Iwonko, przepiękne kwiaty. Żabka jest przeurocza. Może dasz jej na imię Monika? Pamiętasz jak występowała w TV z Kulfonem? Takie skojarzenie się mi nasunęło... Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo, Lenko. Wiele osób właśnie proponuje mi to imię dla żabki, z uwagi na te wspólne występy z Kulfonem :) Dziękuję za propozycję, pozdrawiam Cię również...

      Usuń
  13. Fajna żabka, tulipany piękne. Uwielbiam niezapominajki, to takie wdzięczne kwiatki. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki piękne, ja też uważam, że niezapominajki są wyjątkowe :)

      Usuń
  14. Tulipanów różnorodnych i u mnie dostatek. A wszystko za sprawą kuzyna pracującego przy cebulkach w Holandii.
    Taką żabę to i ja mogłabym mieć, choć mam fobię na płazy.
    Oczywiście, płazy się tym nie przejmują i pełno mam w ogródku ropuszek.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oooo, super, że masz możliwość łatwego dostępu do holenderskich tulipanów. Jest ich przecież tyle kolorów i odmian. Taka żabka jak moja, to jest wyjątkowy słodziak :) Dziękuję za Twoją wizytę i za komentarz...

      Usuń
  15. Iwonko!
    Jestem oczarowana Twoim przepięknym ogrodem. Pokazałaś piękną, kolorową, pachnącą wiosnę, taką jak kocham !!! Ma ona tysiąc kolorów i każdy z nich jest przepiękny. Ja najbardziej lubię ostatnio obsypane białym kwieciem drzewa, wyglądają tak nieskazitelnie czysto i przypominają obrazy najlepszych impresjonistów. Żabka cudowności a odmiany tulipanów obłędne.
    Ślę moc uścisków i serdecznych pozdrowień:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Twoje słowa Lusiu, to słodycz na moje serce i na moją duszę. Nawet nie wiem, jak bardzo się cieszę, że Ci się u mnie podoba. Masz rację w tek kwestii, że biel w ogrodzie, to radość dla oczu i taka czystość... Buziaki Ci posyłam i dziękuję za Twój komentarz :)

      Usuń
  16. Jejku, kompleksów można nabawić się, spoglądając na Twoje zdjęcia, co jedna roślinka to rarytas:-) Nie przeszkadza Ci zapach kwiatów hoi? jest bardzo intensywny. Nazwij żabkę po prostu Maryśka, wszyscy zapamiętają:-) pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lubię mieć w ogrodzie takie różności. Myślę, że gdybym była młodsza i miałabym więcej siły, tych roślin i tych różnych moich pomysłów byłoby w ogrodzie jeszcze więcej :) Zapach hoi jest rzeczywiście intensywny i wiem, że niektórzy go nie znoszą, ale dla mnie jest on bardziej na plus. A pomysł z imieniem jest rzeczywiście doskonały, choć wiele osób podpowiada mi Monikę, z programu dla dzieci o żabie Monice i Kulfonie :) Uściski, Marysiu...

      Usuń
  17. ta donica z twarzą jest przecudowna!!! Muszę nabyć takowe;D

    OdpowiedzUsuń
  18. Przyszłam do Ciebie kolejny. Tym razem aby spojrzeć na niezwykłej urody hoję. Jej kwiaty zauroczą każdego, są spektakularne, o wyjątkowej urodzie, mają kształt gwiazdek i wyglądają jakby zanurzone w wosku. Jakiś czas temu też miałam hoję. Sprezentowałam ją Przyjaciółce. Pamiętam, gdy zapadał zmrok wydzielała cudowny zapach czekolady z domieszką cynamonu.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło, że ponownie mogę Cię gościć :) Masz rację, kwitnienie hoi jest wyjątkowe. Żadna inna roślina nie ma tak wyjątkowych i zjawiskowych kwiatów. I jeszcze ten zapach... Pozdrawiam Cię również cieplutko :)

      Usuń
  19. I bardzo dobrze, że tyle masz zdjęć tulipanów. Trzeba się nimi nacieszyć, póki są w pełnym rozkwicie :) Żabka przeurocza!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację, tym bardziej, że tak szybko przekwitają :)

      Usuń
  20. Pomyślę nad imieniem dla żabki:) Może Mariolka? Tak mi wpadło do głowy;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To też dobry pomysł. Podoba mi się... Mariolka :)

      Usuń
  21. To prawda, maj jest niby ciepły ale tak jakoś zdradliwie rano temperatura spada do zera, czasem troszkę poniżej. Niby słońce grzeje, a jednak wiatr chłodzi i jest dziwnie. Na naszym klonie przed domem liście dopiero się rozwijają gdzie normalnie o tej porze były już w pełni, a teraz niestety czekamy.
    Tulipany jak zawsze piękne ale te kolorowe stokrotki są fenomenalne, takie wesołe. Uwielbiam tyle kolorów w ogrodzie 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najgorzej mnie wkurza ten wiatr. Nie dość, że tak długo dawał zimnymi podmuchami, to nawet teraz od około dwóch dni, kiedy jest już trochę cieplejszy, to z kolei zawiewa tak strasznie, że głowę chce urwać. A ja nie cierpię nawet najmniejszych podmuchów, a co dopiero takie wianie :) Pozdrawiam Cię Agnieszko...

      Usuń
  22. Ojej, jakie piękne zdjęcia! Cieszą oko
    Sama nie wiem, które okazy kwiatów podobają mi się najbardziej :)
    Chyba czerwone tulipany i narcyzy.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że Ci się podobają moje fotki. Na kwiatowe zdjęcia zawsze u mnie można liczyć, toteż zapraszam ponownie :) I pozdrawiam cieplutko...

      Usuń
  23. Pięknie, kolorowo, bardzo mi się podoba :) Szkoda, że na weekend zapowiadają burze i ulewy. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, A u mnie zapowiadają ładną pogodę :)

      Usuń
  24. Przepiękny ogród, wręcz bajkowy! Jestem pod wrażeniem!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pięknie dziękuję za te miłe słowa i zapraszam ponownie :)

      Usuń
  25. Już polubiłam nową lokatorkę :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Napisz do mnie

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Copyright © Pani Ogrodowa