Polecane posty

29. Jesteśmy już w 2019 r.

Ok, to wpadamy szybciutko do 2019 r. bo aktualna wiosna nas goni i depcze nam po piętach, a za chwilę roślinki w ogrodzie wystrzelą kwiatami, więc nie chcę wtedy zanudzać Was wspominkami sprzed lat :) 

Czyli tak naprawdę pokażę Wam to, co za chwilę i tak pojawi się na rabatkach, tyle że sprzed trzech lat, więc wszystko o trzy lata młodsze i mniejsze :)

Tamtej wiosny wyjątkowo wybujały mi sasanki i... przepadłam :)

Po prostu spojrzałam na nie uważniej niż dotychczas, przyjrzałam się ich finezyjnym i subtelnym kwiatom oraz włochatym łodyżkom i przepadłam z miłości do sasanek :) Dorobiłam się trzech kolorów tych przepięknych bylinek i uważam, że wszystkie trzy kolory są wyjątkowe, ale...

No właśnie, ale... Ale największy skurcz serca wywołuje u mnie to fioletowe cudo :)


Dwie pozostałe, czyli biała i bordowa, też są piękne. Zwłaszcza biała, jest taka niewinna :)



No i jeśli wiosna, to nie może zabraknąć fotek tulipanów, bo te wyjątkowo lubię fotografować. Są niekwestionowanymi królowymi wiosennych rabatek, dlatego co roku dosadzam nowe cebulki i zawsze z tą samą niecierpliwością czekam na to, co tam z tej ziemi się wykluje :)







W tamtym czasie pozwoliłam też sobie na zakup chciejstwa, które chodziło za mną już od dawna. Nadarzyła się okazja nabycia z pewnego i przyjaznego źródła piwonii koperkowej, która nie dość, że jest piwonią, czyli moją ukochaną bylinką, to na dodatek ma cudne marchewkowe liście, zupełnie odbiegające swoim wyglądem od liści typowej piwonii. No i kwiat... Kwiat - marzenie... Pełny, wielopłatkowy, w mocnym bordowym kolorze, po prostu niewiele jest piękniejszych zjawisk na tej ziemi :)


Pokażę jeszcze kilka ogrodowych widoków z tamtej wiosny. Przeglądając zdjęcia z ogrodu w moim domowym archiwum, staram się wybierać takie, na których sceneria jednak się zmienia i różni się między sobą, ale może być tak, że nie zawsze mi się to udaje, więc jeśli jakieś fotki z określonym pejzażem się powtarzają, to sorry... Jestem starą sklerotyczką, więc musi mi to być wybaczone :)




I na koniec (bo jednak pędzę szybko z tymi postami, dlatego są częściej, ale krótsze), wklejam dwa panoramiczne zdjęcia z widokiem na ogród, prosto z tarasu. Sama nie wiem, która fotka bardziej mi się podoba, dlatego zostawiam tu obydwie, bo uwielbiam patrzeć na mój ogród całościowo, a właśnie taki widok mam, kiedy siedzę sobie relaksacyjnie na tarasie.



Dziękuję wszystkim "czytaczom", którzy tu zaglądają oraz kłaniam się nisko wszystkim obserwującym tę moją pisaninę i zapraszam ponownie, gdyż niebawem wyprodukuję coś znowu :)



Komentarze

  1. Kochana dziękuję za ten cudowny jak zawsze spacer. Piękną masz kolekcje tulipanów... Koperkowa piwonia równie urokliwa... A te białe kwiatuszki??? Cóż to za Kępka kwiatów kwitnących za tulipanami. Mam coś takiego dostałam i nie wiem co dostałam 🤷‍♀️ lubię spacerować po Twoim ogrodzie. Ma w sobie duszę, energię która przyciąga... A to było 3 lata temu.. Niesamowite... Mam gdzieś cichą nadzieję że w niedalekiej przyszłości odwiedzę Cię w realu i razem pospacerujemy po Twojej głębi. Cudownie tak od ranka... Ściskam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej Agatko, te białe kwiatki w kamieniu to ubiorek wiecznie zielony :) Ja jestem nawet pewna, że kiedyś pospacerujemy po moim ogrodzie i to nie na blogu, a w realu :) Uściski dla Ciebie :)

      Usuń
  2. Jaka piękna i kolorowa wiosna w Twoim ogrodzie. Ja również bardzo lubię piwonie i niekiedy zastanawiam się czy róża, czy piwonia jest nr jeden. Zauroczyła mnie Twoja koperkowa. Nie spotkałam jej w realu. Sasanki i tulipany cudowne. Bardzo miły spacer po Twoim jakże uroczym ogrodzie. Pozdrawiam serdecznie:):):)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj kochana. U mnie piwonie zdecydowanie na pierwszym miejscu, a na tę koperkową długo polowałam, bo nie dość, że niełatwo ją zdobyć, to na dodatek jest taka trochę z wyższej półki :) Pozdrawiam Cię również bardzo serdecznie :)

      Usuń
  3. Ja jak co roku czekam na wiosnę bo wtedy u mnie jest najbardziej kolorowo. Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, wiosna jest najpiękniejsza i najbardziej kolorowa. Ja też na nią czekam :)

      Usuń
  4. Ale piękne zdjęcia! Masz niesamowity ogród :) Ja już z utęsknieniem wyczekuję wiosny. Krokusy już wybijają z ziemi- jest nadzieja :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo, ja już też czekam, bo i u mnie krokusy już się wychyliły, więc tego czekania nie ma już za wiele :)

      Usuń
  5. Życzę sobie w przyszłości tak pięknego skrawka ogrodu! <3 Póki co muszą mi wystarczyć rośliny doniczkowe, które kupiłam sobie do mieszkanie :D Kupiłam syngonium, monsterę, palme koralową i mulenbekię :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To ja też kochana, życzę Ci takiego skrawka ogrodu. A rośliny wybrałaś ekstra, zwłaszcza monstera to dla mnie domowy number one :)

      Usuń

Prześlij komentarz

Napisz do mnie

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Copyright © Pani Ogrodowa