Polecane posty

38. Czerwcowe reminiscencje

Kiedyś daleko stąd i dawno temu, za górami i lasami, kiedy jeszcze Pani Ogrodowa była młoda, piękna i pracowała zawodowo, bardzo lubiła czerwiec. Z reguły był to miesiąc zbliżającego się urlopu, krystalizowania się wakacyjnych planów i upragnionej zawodowej wolności. A w takich właśnie sytuacjach, wszystkie zmysły Pani Ogrodowej wpadały w euforię. Do tego należy również uwzględnić panującą zazwyczaj w czerwcu letnią aurę w ogrodzie i poza nim, tak że nic Pani Ogrodowej więcej do szczęścia nie było potrzeba. Dlatego, poza majem, czerwiec też bywa ulubionym miesiącem Pani Ogrodowej 😉

No dobra, wystarczy tych wynurzeń i opowieści w trzeciej osobie, czas przejść do normalnej relacji 😄

W czerwcowym ogrodzie budzą się i zachwycają kolejne cuda :) 

Jaśminowiec 

Wilczomlecz, którego już nie ma 😡 Nie przeżył poprzedniej zimy, bo nie zauważyłam, że ochronny kapturek, którym chciałam go ochronić przed mrozem, był podarty :(


No i moja cudna szałwia muszkatołowa, którą uwielbiam :)




Piwonie

I trochę innych czerwcowych widoczków






I już tradycyjnie, nie byłabym sobą, gdybym nie wrzuciła aktualnych fotek z ogrodu. Choć tym razem na koniec wpisu, ale i tak nie mogę sobie odmówić tej przyjemności, bo już coraz więcej roślinek się budzi i jest coraz bardziej kolorowo :)













Wiosna już jest!!! Ewidentnie już przyszła i spokojnie się rozgościła, tylko dopadła ją chyba wiosenna skleroza. Zapomniała o deszczu. Zagubiła gdzieś po drodze tego swojego nieodłącznego, mokrego towarzysza ⛆ i na razie nie zanosi się, żeby miało się to zmienić.

Ale bądźmy dobrej myśli, ja czekam na pierwszą wiosenną burzę zakończoną spektakularną tęczą 🌈, bo o tej porze roku nie ma chyba piękniejszego zjawiska :)

Pozdrawiam wszystkich i do następnego razu 💗


Komentarze

  1. Dziękuję kochana za ten cudowny spacer. Jak zawsze u ciebie jestem, jęzor wywalam.. Rozleniuchoeałam się oglądając zdjęcia. Piekny czerwiec.. Jakby nawet jeszcze majowy. Hihi jest tak soczyscie zielono. Piękna z Ciebie kobieta. To co nosisz w sercu oddajesz do ogrodu. Widać widać dobra rękę do kwiatów. Piękne okazy... Szkoda wilczomlecza, jest naprawdę zjawiskowy, jak i szałwia, równie zjawiskowa roślina. I wiosenne zdjęcia śliczne. Tyle się już dzieje.. Wspaniałe ujęcia. Trzymaj się cieplutko i życzę deszczu. Życzę każdemu co o nim marzy. Bo nie ukrywam u nas też by się przydała taka ulewa i z tęczą. O tak. Wspaniałego weekendu. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agatko, zarzucasz mnie komplementami, aż się czerwienię :) A że kwiaty chwalisz, to się nie dziwię, bo wszystkie roślinki są piękne :) Wilczomlecza też bardzo żałuję, bo dwie wcześniejsze zimy spokojnie przeżył, a tej poprzedniej nie. Bardzo tylko żałuję, że nie zauważyłam, że ten kapturek ochronny jest podarty :( Wilczomlecza mam już nowego, ale jest jeszcze malutki, zanim urośnie, to trochę czasu minie :) Miłej niedzieli, Agatko <3

      Usuń
  2. Właśnie po ciężkiej pracy w ogrodzie moim biednym, usiadłam przy laptopie, by odpocząć. I co widzę?.. cuda u Pani Ogrodowej. Już trzeci raz, powolutku oglądam te piękne fotki Twoich jakże niesamowicie pięknych roślin. Zauważyłam jeszcze coś praktycznego u Ciebie. Etykiety. Jakże to jest pomocne, gdy niektóre rośliny jeszcze śpią. Kończąc serdecznie pozdrawiam i dalej cieszę oczy tymi cudami natury:):):)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci kochana za tyle miłych słów, cieszę się, że moje fotki mogły towarzyszyć Twojemu odpoczynkowi i cieszyły Twoje oczy :) Jeśli chodzi o etykiety, to fakt, pomocne są przy śpiących jeszcze roślinkach, ale powiem Ci, że potem też się przydają, bo pamięć u mnie bywa już zawodna i niestety wiem, że ten proces będzie się tylko pogarszał :) Pozdrawiam Cię również i zapraszam ponownie <3

      Usuń
  3. Uwielbiam czerwiec, bo na początku miesiąca mam urodziny a poza tym przez wiele lat był to ostatni miesiąc szkoły przed wakacjami, więc jak tu się nie cieszyć :D Życzę deszczu! U nas na Lubelszczyźnie szaleją pożary przez to, że jest tak sucho, a ludzie nadal wypalają trawy... Niestety, ale niektóre miały śmiertelny skutek.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już wszyscy czekają na ten deszcz, bo sucho jest bardzo. Jest jakaś nadzieja na przyszły tydzień, zobaczymy... No niestety, wypalanie traw wciąż w modzie, chociaż tyle się o tym mówi w mediach, a przecież pożary to straszne nieszczęście :(

      Usuń
  4. Przepiękne prezentują się wszystkie kwiaty w Twoim ogrodzie :D
    W takim ogrodzie z przyjemnością przesiedziałabym w czerwcu cały dzień :D
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję pięknie. Jakbyś miała ochotę, to serdecznie zapraszam na calusieńki dzień :)

      Usuń
  5. Aaa to czerwiec :D A już miałam pisać, że u ciebie są jakieś anomalie heheh :D Ale pięknie!!


    Zapraszam również do mnie w wolnej chwili ;) (nie mam profilu bloggera, dlatego zostawiam link)
    Blog
    Jeśli masz chwilę i czytasz mojego bloga, proszę o odpowiedź w ankiecie ;) Pozwoli mi to bardziej dopasować treści.
    Ankieta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, czerwiec, bo ja cały czas wspomnieniowo jeszcze jestem :D

      Usuń
  6. Jejciu jak cudownie i jak pięknie. Za to kocham wiosnę i nie mogę się doczekać jak cały świat będzie w kwiatach

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję pięknie, ja też czekam na wiosenny wysyp wszelkich kolorów :)

      Usuń
  7. Wspaniała jest ta szałwia muszkatołowa. Może w tym roku ją posieje :-). Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam ją Alu, bo pięknie dekoruje ogród. Pozdrawiam Cię również :)

      Usuń
  8. uwielbiam czerwiec;) najpiękniejszy, kwietny miesiąc:D
    tyle barw i kolorów na raz że aż można zawirowania dostać^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, można zwariować z kwiatowego szczęścia :)

      Usuń
    2. i dobrze:D bo potem jesień i zima są już uboższe w doznania kwiatowe...

      Usuń
    3. Dlatego tak czekamy na te wiosenne i letnie miesiące :)

      Usuń
  9. Jakie cuda w tym Twoim ogrodzie :) Przepiękne kolory.
    Mam nadzieję, że w tym roku równie pięknie zakwitną. Szkoda tego wilczomlecza... Przepięknie się prezentował.
    Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję pięknie. Też mi szkoda wilczomlecza, ale mam już malutką sadzonkę, tylko teraz trzeba czekać aż urośnie :) Pozdrawiam Cię również i zapraszam ponownie.

      Usuń
  10. Ale piękne kwiaty. Masz niesamowity ogród! Dawno nie widziałam tak pięknego ogrodu! Widać, że wkładasz w niego mnóstwo serca. Oj kawka w takim ogródku to coś wspaniałego <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za te wszystkie miłe słowa. Tak, wkładam w tę pracę mnóstwo serca, po prostu jest to moja pasja i hobby. Dziękuję za wizytę i zapraszam ponownie :)

      Usuń
  11. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  12. Czerwcowe wspominki są piękne, ale tym aktualnym również niczego nie brakuje :) W tak pięknym ogrodzie każda pora roku ma swój urok i coś pięknego do zaoperowania. Szałwia wygląda spektakularnie! Piwonie uwielbiam i czekam tylko aż zakwitną w ogrodzie mojej mamy <3 sama do dyspozycji mam niestety tylko kawałek balkonu i kwiaty doniczkowe, ale kilka ich ostatnio kupiłam i mam nadzieję, że będę w stanie o nie należycie zadbać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za odwiedziny :) To prawda, że każda pora roku oferuje piękności charakterystyczne tylko dla niej i w ogrodzie nigdy nie ma nudy :) Balkonu nie mam, ale w domu też mam trochę roślinek, które są mi bliskie. Życzę Twoim kwiatkom doniczkowym, żeby zdrowo rosły i cieszyły Twoje oczy :)

      Usuń
  13. Twój czerwcowy ogród jest piękny - szałwia muszkatołowa, wilczomlecz, piwonie i wszystkie inne rośliny wyglądają wspaniale - widać że o nie dbasz i kochasz je, a one Ci się odwdzięczają kwiatami. Piwonie też mam, bo je bardzo lubię, ale ta szałwia muszkatołowa jest faktycznie zachwycająca i muszę o niej pomyśleć. Wiosna cieszy nieustająco każdym kwiatkiem, choć oczywiście o deszczu mogłaby pomyśleć...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, Lusi. Dbam o nie, gadam z nimi, czasem postraszę jak są nieposłuszne :) Pomyśl koniecznie o tej szałwii, bo jest naprawdę spektakularna i na żywo też każdy się nią zachwyca. Za deszczem chyba tęsknimy wszyscy, bo jest już sucho na wiór, aż się kurzy ogrodowa ziemia, a to niedobrze :(

      Usuń
  14. Witam serdecznie ♡
    Natura jest cudowna, jakże pięknie koloruje nasze ogrody :) Przepiękne kolorowe kwiaty, co prawda nie wszystkie nazwy są mi znane, ale każda roślina bardzo mnie zachwyca :) Miło było przejść się po twoim ogrodzie, aż poczułam zapach prawdziwej ciepłej wiosny! :) Cudownie, piękne, kolorowo! :)
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam ponownie Klaudio i dziękuję za odwiedziny. Dziękuję także za te wszystkie pochwały, jest mi je bardzo miło czytać :) Pozdrawiam Cię również bardzo serdecznie i zapraszam ponownie :)

      Usuń

Prześlij komentarz

Napisz do mnie

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Copyright © Pani Ogrodowa